دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۳:۵۲

پروژه لایروبی بنادر گیلان به شرکت خط دریا بندر واگذار شد

باشگاه خبری فراساحل: پروژه یک میلیون متر مکعب لایروبی بنادر گیلان به بخش خصوصی واگذار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از اداره کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان، مهندس حسین چراغی از نهایی شدن و امضای قرارداد لایروبی با بخش خصوصی در حوضچه بنادر انزلی و آستارا خبر داد. مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان با اشاره به اینکه این قرارداد طی مناقصه عمومی در بین پنج شرکت فعال در این عرصه با حجم یک میلیون متر مکعب صورت پذیرفته است افزود: شرکت دریا بندر طی مراحل قانونی و حقوقی جهت اجرای این قرارداد برنده مناقصه گردید. وی افزود: از و یژگیهای این قرارداد استفاده از تجهیزات‌هاپر ساکشن برای اولین بار توسط بخش خصوصی در بنادر شمال کشور می‌باشد.

مدت زمان اجرای این قرار داد دو سال و مبلغ قرارداد بالغ بر پانزده میلیارد تومان می‌باشد ، محدوده اجرایی این قرارداد در بندر انزلی شامل حوضچه جدید و قدیم و همچنین محدوده حوضچه بندر آستارا است. مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان بیان کرد: تجهیزات مورد استفاده در این قرارداد لایروب‌هاپر با ظرفیت۱۰۰۰ متر مکعب ، لایروب کاتر با ظرفیت دویست متر مکعب در ساعت، بیل مکانیکی بازو بلند با گراپ شش متر مکعب، بارج شناور و بارج مخزن دار به تعداد هر کدام یک فروند با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب می‌باشد. مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان با بیان اینکه اجرای این قرارداد برای تسهیل تردد شناورهای تجاری به بنادر انزلی و استارا است : پس از لایروبی شرایط، جهت تردد و پهلو گیری بزرگترین کشتی‌های تجاری در دریای خزر مهیا می‌گردد.

وی تصریح کرد با توجه به سال تولید و اشتغال ، با اجرای این پروژه یک ظرفیت جدید در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در صنعت دریایی استان فراهم می‌شود بطوریکه تعداد ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و تعداد ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌گردد. امید است در سالی که از طرف مقام معظم رهبری مزین به نام سال تولید و اشتغال شده است پروژهایی از این دست در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه مهیا شوند. مهندس چراغی در پایان مطرح کرد با بهبود وضعیت بنادر آستارا و انزلی، افزایش تردد شناورهای تجاری و تبادلات تجاری از طریق بنادر استان و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی محقق می‌گردد.



  کد خبر : 3632
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :